Astronaut

Nu sitter jag här i mitt flickrum (som fortfarande inte hämtat sig från min inflyttning på heltid igen) i Högboda och slås plötsligt av tanken att jag ska lämna mitt liv här i ett år. Jag ska börja om på nytt, bygga upp ett eget kontaktnät, träffa människor som inte vet ett skit om mig och inte har en aning om vad jag gått igenom. Jag måste säga att det är rätt skrämmande att inte veta vad som väntar. Missförstå mig inte nu. Jag tycker det är skrämmande samtidigt som det är något jag verkligen vill och ser fram emot. Jag behöver komma bort och få testa mina vingar. Få perspektiv på saker och ting och bilda min egen uppfattning om vad jag vill bli och vad jag vill göra.

När jag loggade in på Facebook förut var det åtminstonde tre personer i min gamla klass som skulle lämna Karlstad för att plugga eller jobba på annan ort. Jag gläds verkligen med dem men det var det då det slog mig att min gymnasietid och min "säkerhet" är borta. Jag vet inte vad jag kommer göra om ett år. Jag vet vad jag kommer göra i ett år. Men vart jag står nästa år har jag ingen aning om. För ett år sedan var jag säker på att jag skulle flytta till stockholm för att plugga på KTH men tji på den. Jag kom på andra tankar och glad är jag för det.

Jag är helt säker på att det här året som väntar kommer vara bland det bästa i mitt liv och jag som jag längtar!


Kommentarer
Postat av: sofiee

Ja, cardales är riktigt goa! jag lämnar kvar lite tidningar,balsam,schampoo och sånt till dig så du slipper släpa med sånt från Sverige! De ligger i en av lådorna i kläkammaren :D



kram

2009-07-15 @ 21:55:45
URL: http://plingo.blogg.se/
Postat av: sofiee

som sagt VARMA KLÄDER! haha tofflor. jag levde i mina långkallingar de första två månaderna. så det är ett tipps :D sen kanske ett par ordentliga promenadskor! det finns många ställen att promenara på. stövlar och regnkläder är också trevligt att ha! :D det är väl det jag kan komma på nu'!

2009-07-15 @ 22:27:24
URL: http://plingo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0