August Moon

Idag har varit en händelserik dag. Det började med att klockan ringde vid 08.45 då hoppade jag upp ur sängen (kan vara en överdrift för jag fattade ingenting när jag vaknade) och begav mig ned till duschen. Anledningen till denna tidiga morgon var att jag skulle med mormor till sunne där hon skulle hälsa på gamla grannar. Att få möjligheten att få se deras gamla hus var mest lockande för mig då jag har spenderat varenda sommar där fram till fyra år sedan. Känslan som infann sig när jag svängde in på vägen emot Otternäs var obeskrivlig, det var ren och skär lycka. Mormor var glad åt att se att "pöjken" som köpte huset hade skött det och att gräset var klippt. Den här "pöjken" är 25 år ska tilläggas. Efter att ha träffat diverse gamla grannar och släktingar begav vi oss hemåt. Väl hemma hade jag fått lönebesked. 3200 in på mitt konto på fredag. Ska tillägga att det är skattat och lön för en vecka. Rätt sweet. Sen hade även mina nya glasögon kommit. Lycka! Jag kan nu vila ögonen från linser. Det känns helt underbart! Och nu sitter jag här med en burk cola, mörk mintchoklad och vindruvor.



Förresten fick mail i från min nya engelska skola. Ska dit och göra tester den 21/8 för att se vilken klass jag kommer i. Spännande må jag säga!

Kommentarer
Postat av: maaryl

Du, mycket kan hända tills vi ses igen. Herregud! När kommer jag ens se dig nästa gång ? :(



Galet snygga glasögon förresten, passa du jättebra i! :D

2009-08-04 @ 22:56:47
Postat av: maaryl

Och du åker nästa vecka? Men msn o skype är ju inte riktigt samma sak då :( så du kommer inte hem över jul o så heller ? Får väl komma och hälsa på dig då!!



2009-08-04 @ 23:26:38
URL: http://lifeofmaaryl.blogg.se/
Postat av: sofiee

ska du till strode collage? kan säga att det provet är ett skämt :D man får dra ett streck mellan en fotboll och ordet fotboll :D

2009-08-09 @ 17:16:19
URL: http://plingo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0